NE ARAMIŞTINIZ ?
Haberler

YTSO'dan Yeni Bir Hizmet Daha - Sayısal Takograf

29.01.2016
Bilindiği üzere, Ülkemizin de taraf olduğu, Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Taşıtlarda Çalışan Personelin Çalışmalarına İlişkin Avrupa Anlaşması (AETR) hükümleri çerçevesinde, 3,5 tondan ağır yük ve 9 yolcudan fazla (sürücü dâhil) yolcu taşıyan ticari araçlarda kullanılmak üzere; Sayısal Takograf uygulaması 16 Haziran 2010 tarihi itibariyle zorunlu hale geldi.

Bu kapsamda Ulaştırma Bakanlığı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) arasında imzalanan 16 Nisan 2010 tarihli protokol ile sayısal takograf sistemi içerisinde kullanılacak sürücü, şirket, servis ve denetim kartlarının sertifikalandırılarak, kişiselleştirmek suretiyle sahiplerine ulaştırılması hususunda TOBB yetkilendirildi. Sayısal takograf uygulamasının sorunsuz bir şekilde başlamasına imkan tanımak amacıyla da 31 Aralık 2010 tarihine kadar tanınan  “tolerans periyodu” sona erdi. Dolayısıyla 2011 yılı Ocak ayından itibaren Sayısal Takograf uygulaması zorunlu hale geldi.

Türkiye'de taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren şirket ve sürücülerin araçlarında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yetkilendirilecek servislerin kalibrasyon işlemlerinde ve uluslararası taşıma yapan araçları denetleyecek yetkili ekiplerin denetimlerde kullanacakları kartlar, Ulaştırma Bakanlığı ile TOBB arasında imzalanan protokol uyarınca TOBB bünyesinde kurulan, Sayısal Takograf Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (STAUM) üretilmeye başlandı.  

Kullanıma sunulan, yongalı ve veri kaydedebilir niteliklerde ve internet üzerinden alınacak başvurulara müteakip TOBB tarafından yetkilendirilen il merkezlerinde yerleşik Odalar aracılığıyla başvuru sahiplerine dağıtılacak kartlar için Yalova İlinde başvuru merkezi sadece Yalova Ticaret ve Sanayi Odası...

Başvurulara ilişkin detaylı bilgilere STAUM internet sayfası olan staum.tobb.org.tr adresinden ulaşılabilmekte olup; aynı adresten başvuru da yapılabilinmekte.

Sayısal takograf Kartlarının alınma zorunluluğu
Sayısal takograf kullanımı şu anda sadece uluslararası taşımalarda kullanılan ticari yük ve yolcu taşımaları için ve 16 Haziran 2010 tarihinden sonra tescil edilen araçlarda zorunludur.

Buna göre 16 Haziran 2010'dan önce tescil edilen ticari yük ve yolcu taşıtlarının uluslararası kullanımları ile tescil tarihine bakılmaksızın ticari yük ve yolcu taşıtlarının yurtiçi kullanımlarında zorunluluk olmayıp, gönüllük esasına göre isteyenler bunu kullanabilirler. Bu konuda bir engelleme de bulunmamaktadır.

Başvuru Süreci
Sayısal takograf kullanma durumunda olan taşıtları işleten firmalar şirket kartlarını ve bu taşıtları kullanan sürücüler de sürücü kartlarını almak için öncelikle http://staum.tobb.org.tr internet adresi üzerinden ön başvuruda bulunacak ve bu esnada kendilerine uygun başvuru merkezini seçecekler.

Firma ve sürücüler almak istedikleri kart cinsine göre gerekli belgeleri hazırlayıp, seçtikleri başvuru merkezine en geç bir yıl içinde getirecekler.

Başvuru yapıp da ödeme yapmayanların başvuruları 45 gün sonra başvuru sisteminden silinecek.
Üretilerek yerel birime gönderilecek kartlar en geç 6 ay içinde teslim alınacak.

Başvuru sırasında istenen belgeler

1) Ticari Araç Sürücüleri (Sürücü Kartı) için:
-  Başvuru sahibinin sürücü belgesi ve mesleki yeterlilik belgesi (SRC1, SRC2,  
   SRC3, SRC4 veya SRC5)
 - T.C. Kimlik Numarasının yazılı olduğu Nüfus Cüzdanı fotokopisi ve aslı (Asıl nüsha,
   fotokopi ile karşılaştırıldıktan sonra geri verilecektir.)
 - 1 Adet Biyometrik fotoğraf (boyutları 3,5cm x 4,5cm olarak belirlenmiştir)
-  Kart ücretinin (100 TL) yatırıldığını gösterir belge (dekont)

2) Taşımacı Firmalar (Şirket Kartı) için:
- 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu uyarınca alınan yetki belgesi fotokopisi
-  İmza Sirküleri fotokopisi ve aslı (Asıl nüsha fotokopi ile karşılaştırıldıktan sonra geri
   verilecektir.)
- İmza sirkülerinde başvuruyu yapan şirket yetkilisinin adı geçmiyorsa; Vekâletname
   fotokopisi ve aslı (Asıl nüsha fotokopi ile karşılaştırıldıktan sonra geri verilecektir.)
- Başvuruyu imzalayacak kişinin Nüfus Cüzdanı fotokopisi ve aslı (Asıl nüsha fotokopi
   ile karşılaştırıldıktan sonra geri verilecektir.)
- Şirket kaşesi
- Kart ücretinin (400 TL) yatırıldığını gösterir belge (Dekont)

3) Servis Firmaları için:
- İmza Sirküleri aslı ve fotokopisi (Aslı kontrol edildikten sonra geri verilecektir.)
- Vekâletname aslı ve fotokopisi (İmza sirkülerinde servis yetkilisinin adı geçmiyorsa vekaletname talep edilir.)
- Oda Kayıt Belgesi aslı
- Vergi Levhası fotokopisi
- Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan alınan Servis Onay Belgesi ve Yetki Belgelerinin fotokopisi
- Başvuruyu imzalayacak kişinin Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi
- Dekont
- Servis Kaşesi

Ön Başvuru için...
http://staum.tobb.org.tr