“Yalova İhracat Potansiyeli 2012” Çalışması Tamamladı
18.10.2012
Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’nın 2012 yılı Teknik Destek Programı kapsamında, Yalova Ticaret ve Sanayi Odası’nın hazırladığı “Yalova İhracat Potansiyeli 2012” adlı kitapçığın çalışmaları tamamlandı.
Çalışmaları tamamlanan kitapçıktaki verilere göre son 9 yıllık süreçte ihracat rakamlarını neredeyse 3 katına çıkaran Yalova, özellikle Doğu ülkelerine yönelik büyük bir sıçrama yaptı.
Avrupa Ülkelerinin Yerini Doğu Ülkeleri Aldı
Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA)’nın desteği ile yayınlanan “Yalova İhracat Potansiyeli 2012” adlı kitapçıkta, 2002- 2011 yılları arasında Yalova’nın ihracat yaptığı ülkeler de değişiklik gösterdi. Geçmiş yıllarda özellikle Fransa, Hollanda ve Almanya’nın başını çektiği ülkelere son 5 yıl içinde ciddi oranda doğu ülkeleri de eklendi. 2007 yılında Yalova’nın en çok ihracat yaptığı üçüncü ülke konumundaki Çin, 2010 yılında en yakın ülkeyi neredeyse ikiye katlayarak ilk sıraya yerleşti. Azerbaycan’ın ihracattaki payı da son 5 yıllık dönemde ciddi bir yükseliş gösterdi. En büyük sıçrama yeniden yapılanan Irak’ta yaşandı. Atatürk Hava Limanı Serbest Bölgesi’ne gönderilen ürünler ise Yalova ihracatında 2011 yılını ilk sırada kapattı. Onu Çin, Fransa, Irak ve Azerbaycan takip etti.
İhracatta Tekstilin Oranı Büyük
“Yalova İhracat Potansiyeli 2012” adlı kitapçıkta, Yalova’dan yabancı ülkelere gönderilen ürün grupları da son 9 yıllık dilimde farklılık gösterdi. Geçmiş yıllarda dengeli bir ürün dağılımı görülürken 2011 yılında görülmemiş giyim eşyası ve aksesuarları alanında Yalova önemli bir yükseliş trendi gösterdi. Yüzde 35’lik bir oranla ilk sırayı alan bu ürün grubunu yüzde 25’le tuz, kükürt, toprak ve taşlar; yüzde 18’le ise canlı bitki ve çiçek takip etti. Son yıllarda küresel krizden en çok etkilenen sektör olarak dikkati çeken gemi inşa sektörü ise ihracat grupları arasında ancak altıncı sırada kendine yer bulabildi.
Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu üyesi ve Yalova Ticaret ve Sanayi Odası (YTSO) Başkanı Celal Özel, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA)’nın desteği ile yayınlanan “Yalova İhracat Potansiyeli 2012” adlı kitapçıkta yer alan yazısında küresel pazarda rekabet edebilmenin ön koşulunun diğer pazarlara açılmak olduğunu dile getirdi. Özel, “2023 yılında Türkiye’nin ihracatını 500 Milyar Dolara çıkarmak ve Türkiye’nin dünyanın en büyük 10 ekonomisi içinde yer alma hedefi doğrultusunda YTSO olarak üyelerimizin ihracat stratejileri belirlemeleri, işbirlikleri kurmaları, pazar paylarını arttırmalarını sağlamak amacıyla çalışmalar yapmaktayız” dedi.
Çalışmaları tamamlanan kitapçıktaki verilere göre son 9 yıllık süreçte ihracat rakamlarını neredeyse 3 katına çıkaran Yalova, özellikle Doğu ülkelerine yönelik büyük bir sıçrama yaptı.
Avrupa Ülkelerinin Yerini Doğu Ülkeleri Aldı
Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA)’nın desteği ile yayınlanan “Yalova İhracat Potansiyeli 2012” adlı kitapçıkta, 2002- 2011 yılları arasında Yalova’nın ihracat yaptığı ülkeler de değişiklik gösterdi. Geçmiş yıllarda özellikle Fransa, Hollanda ve Almanya’nın başını çektiği ülkelere son 5 yıl içinde ciddi oranda doğu ülkeleri de eklendi. 2007 yılında Yalova’nın en çok ihracat yaptığı üçüncü ülke konumundaki Çin, 2010 yılında en yakın ülkeyi neredeyse ikiye katlayarak ilk sıraya yerleşti. Azerbaycan’ın ihracattaki payı da son 5 yıllık dönemde ciddi bir yükseliş gösterdi. En büyük sıçrama yeniden yapılanan Irak’ta yaşandı. Atatürk Hava Limanı Serbest Bölgesi’ne gönderilen ürünler ise Yalova ihracatında 2011 yılını ilk sırada kapattı. Onu Çin, Fransa, Irak ve Azerbaycan takip etti.
İhracatta Tekstilin Oranı Büyük
“Yalova İhracat Potansiyeli 2012” adlı kitapçıkta, Yalova’dan yabancı ülkelere gönderilen ürün grupları da son 9 yıllık dilimde farklılık gösterdi. Geçmiş yıllarda dengeli bir ürün dağılımı görülürken 2011 yılında görülmemiş giyim eşyası ve aksesuarları alanında Yalova önemli bir yükseliş trendi gösterdi. Yüzde 35’lik bir oranla ilk sırayı alan bu ürün grubunu yüzde 25’le tuz, kükürt, toprak ve taşlar; yüzde 18’le ise canlı bitki ve çiçek takip etti. Son yıllarda küresel krizden en çok etkilenen sektör olarak dikkati çeken gemi inşa sektörü ise ihracat grupları arasında ancak altıncı sırada kendine yer bulabildi.
Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu üyesi ve Yalova Ticaret ve Sanayi Odası (YTSO) Başkanı Celal Özel, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA)’nın desteği ile yayınlanan “Yalova İhracat Potansiyeli 2012” adlı kitapçıkta yer alan yazısında küresel pazarda rekabet edebilmenin ön koşulunun diğer pazarlara açılmak olduğunu dile getirdi. Özel, “2023 yılında Türkiye’nin ihracatını 500 Milyar Dolara çıkarmak ve Türkiye’nin dünyanın en büyük 10 ekonomisi içinde yer alma hedefi doğrultusunda YTSO olarak üyelerimizin ihracat stratejileri belirlemeleri, işbirlikleri kurmaları, pazar paylarını arttırmalarını sağlamak amacıyla çalışmalar yapmaktayız” dedi.