TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Temel Eğitimi Gerçekleştirildi
03.12.2012
2013’ün ilk çeyreğinde Odamızın Kalite Yönetim Sistemine katmayı planladığı TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi için TSE’den alınan eğitim 27-28 Kasım 2012 tarihlerinde 2 gün boyunca YTSO Meclis Toplantı Salonunda, oda personeli ve Odamız üyesi firmaların temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Yapılan TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Temel Eğitimi’nde; Bir kuruluşun mevcut müşterisini elinde tutması, yeni müşteri edinmesine kıyasla en az dört kat daha masraflı olduğu, müşteri kaybeden kuruluşların bu kayıplarını telafi etmeleri ve itibarlarını tekrar kazanmaları için büyük çaba ve maliyet gerektiği, bu durumlara maruz kalmamak için her yönetim sisteminin ortak yaklaşımı olan önleyici yaklaşımla sistemlerin yönetmek gerektiği bilgileri verildi.
TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi;
• Müşteri şikâyeti ile karşılaşılan durumlarda kuruluşlara nasıl davranmaları gerektiğine dair yol gösterir.
• Kuruluşlara, müşteri ile yaşanan bir olay sonrasında “özür” dilememiz yeterli mi, yoksa telafi etmek için tazminat ödemek de dâhil olmak üzere daha büyük bir faaliyet mi planlamamız gerektiğine dair rehberlik eder.
• Müşteri ile yaşanan problemlerin en adil şekilde ele alınmasını sağlar.
• Şikâyetlerden ders çıkarılarak iyileştirmeye açık alanların tespit edilmesini sağlar.
Yapılan TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Temel Eğitimi’nde; Bir kuruluşun mevcut müşterisini elinde tutması, yeni müşteri edinmesine kıyasla en az dört kat daha masraflı olduğu, müşteri kaybeden kuruluşların bu kayıplarını telafi etmeleri ve itibarlarını tekrar kazanmaları için büyük çaba ve maliyet gerektiği, bu durumlara maruz kalmamak için her yönetim sisteminin ortak yaklaşımı olan önleyici yaklaşımla sistemlerin yönetmek gerektiği bilgileri verildi.
TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi;
• Müşteri şikâyeti ile karşılaşılan durumlarda kuruluşlara nasıl davranmaları gerektiğine dair yol gösterir.
• Kuruluşlara, müşteri ile yaşanan bir olay sonrasında “özür” dilememiz yeterli mi, yoksa telafi etmek için tazminat ödemek de dâhil olmak üzere daha büyük bir faaliyet mi planlamamız gerektiğine dair rehberlik eder.
• Müşteri ile yaşanan problemlerin en adil şekilde ele alınmasını sağlar.
• Şikâyetlerden ders çıkarılarak iyileştirmeye açık alanların tespit edilmesini sağlar.