NE ARAMIŞTINIZ ?
Haberler

Reklam, Promosyon ve tutundurma Eğitimi Yapıldı

07.09.2008
Eğitim Etkinlikleri Çerçevesinde 2008 yılının ilk eğitimi Reklam, Promosyon ve Tutundurma Faaliyetleri adı altında Yapıldı. YTSO Seminer Salonu’nda gerçekleştirilen programa Kocaeli ABİGEM’den Murat ÜNVER ve Pınar ÖZBAY katıldı.

Bir gün süren seminer boyunca üyelere reklam stratejileri, reklamın tanımı ve promosyonu hakkında bilgiler veren Ünver, şirketlerin reklamda esas ödediği bedelin müşteriyi memnun etme bedeli olduğunu söyledi. Ünver, “Reklam, şirketler için maliyet demektir. Reklamın bir ürünü tanıtmanın ötesinde, güçlü firmalar için sadece imaj reklamı dediğimiz firma izlenimini güçlendirme amacı da vardır. İleri düzeydeki organizasyonlarda reklamın maliyetteki oranı yaklaşık yüzde 12’ler dedir” dedi.

Reklâmın kitlesel ve kişisel paylaşımlar bütünü olduğunu belirten Ünver, “Kişisel paylaşım, bizim de yer aldığımız Akdeniz kültüründe en basit anlamıyla dedikodudur. Bu, biz reklâmcıların en çok güvendiği tanıtım aracıdır. Ürünlerinizi en iyi tanıtacak olanlar müşteri paylaşımlarıdır. Bunun tam tersi de geçerlidir. Reklâmın iyisi kötüsü olmaz önermesi, bu yüzden yanlıştır” diye konuştu.