Irak'ta Yapılacak Ulaştırma Yatırımları Hk.
Dış Ticaret Müsteşarlığının ilgi yazısında, Ulaştırma Bakanlığı'nın 31 Mayıs 2011 tarihli yazısında, Dışişleri Bakanlığının 16 Mayıs 2011 tarihli yazısına atfen, yeni atanan Irak Ulaştırma Bakanı Hadi El Amiri ile Bağdat Büyükelçimizin, 10 Mayıs 2011 tarihinde gerçekleştirdiği görüşmede aşağıda yer alan hususların görüşüldüğü ifade edilmektedir.
Bağdat Büyükelçimizin, Bakan El Amiri'ye, Irak Maliye Bakanı Rafi Isavi'nin Türk girişimcilerinin ulaştırma alanındaki projelerde gerekli finansmanı sağladıktan sonra yatırım için Irak'a gelmelerinin yararlı olacağına dair görüşünü ilettiği ve yatırımcılarımızın kendilerini Bakan El Amiri'ye tanıtabilmeleri için gerekli randevuların verilmesinde kolaylık talebinde bulunduğu bildirilmiştir.
Bakan El Amiri, konuya ilke olarak olumlu baktığını, bu aşamada yatırımlar için Ulaştırma Bakanlığına federal bütçeden ayrılan tahsilatın yetersiz olduğunu, önümüzdeki dönemde Irak'taki tüm vilayetlerin birbirine demiryolu ağıyla bağlanmayı ve 1960'lı ve 70'li yıllarda inşa edilen eski hatları da iyileştirmeyi hedeflediklerini, Basra'daki Fav Limanından başlayarak, kuzey-güney ekseninde Basra-Amara-Kut-Bağdat-Bakuba-Kerkük-Musul_Dohuk-Zaho noktalarını bağlayan kesintisiz demiryolu hattı tesis etmeyi öngördüklerini, İstanbul'daki Marmaray Tüp Geçidi de hizmete girdiği takdirde, tarihi İpek Yolu'nun yeniden canlandırılmış olacağını ifade etmiştir.
Ayrıca, Bakan El Amiri, mevcut limanların iyileştirilmesi, yeni limanlar inşa edilmesi gibi konuların öne çıktığını, bir İtalyan firması tarafından iyileştirilmesine yönelik fizibilite çalışmaları yürütülen Fav Limanının türk şirketlerine de yatırım olanakları sunduğunu, havayolu taşımacılığıyla da ilgili planları olduğunu, Musul, Bağdat ve Basra gibi mevcut havalimanlarının iyileştirilmesini amaçladıklarını, ayrıca Kerkük gibi askeri güçler tarafından kullanılan havalimanlarının sivil havalimanlarına dönüştürülmesine ihtiyaç duyulacağını, halen Fransız firması tarafından etüd çalışmaları yürütülen Orta fırat Havaalanı Projesine önem verdiklerini, Selahattin Vilayeti'nin de iç hat uçuşlarına yönelik bir havalimanı inşa edilmesini istediğini, ulaştırma projelerinin finansmanı için yap-işlet-devret modelinin yanı sıra Avrupa devletlerinden faizli kredi alınması ve hükümet garantisi verilen projelerin tamamlanmasından bir süre sonra yatırımcılara taksitler halinde ödeme yapılması seçenekleri üzerinde durduklarını ifade etmiştir.
Üyelerimize duyurulur.