NE ARAMIŞTINIZ ?
Haberler

İkinci el araç alım- satımı yapacak olanlar için 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren zorunlu olan yetki belgesiyle ilgili sınav YTSO’da yapıldı

08.01.2019

Yeni düzenlemeye göre, ikinci el araç alım satımı yapacak olanların, yetki belgesi sahibi olmaları gerekiyor. İlk etapta otomobil alım satımı ile ilgili hem teorik hem de pratik bilgileri ölçüldüğü Mesleki Yeterlilik Belgesi sınavı düzenleniyor, bu sınavı başarıyla geçerek yeterlilik belgesini alanlar Gümrük Ticaret Bakanlığı’nın İl Müdürlükleri’ne başvurularını gerçekleştirerek yetki belgesi sahibi oluyor.

HEM TEORİK, HEM PRATİK SINAV
Yalova Ticaret ve Sanayi Odası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından tehlikeli ve çok tehlikeli işlerde sınav ve belgelendirme yapmak üzere kurulan Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş, (MEYBEM A.Ş.) işbirliği yaparak, düzenlenen sınavlar neticesinde “Mesleki Yeterlilik Belgesi” veriyor. Bu amaçla ilk sınav gerçekleştirildi. Yalova Ticaret ve Sanayi Odası’nda teorik olarak başlayan sınavlar, daha sonra yapılan pratik sınavla devam etti. 

Konu hakkında bilgilendirme de bulunan YTSO Başkan Yardımcısı Kenan ENGİN; 13 Ağustos 2018’den önce faaliyette olan işletmelerin 13 Ağustos 2019 tarihine kadar Ticaret İl Müdürlüğünden yetki belgesi alması gerekmekte olup, ikinci el motorlu kara taşıtları ticareti yapmak isteyenlerin ise yine Ticaret İl Müdürlüğünden yetki belgesi alması zorunluluktur, Yetki belgesi olmaksızın satış yapılması halinde ve TSE’den hizmet yeri yeterlilik belgesi olmayan yerlerden ekspertiz raporu alınması veya ekspertiz raporunun satıştan önce alınmamasının yanı sıra Kanuna aykırı hareket edilmesi halinde, ilgili kurumlar tarafından para cezası uygulanabileceği gibi faaliyetten men edilebileceğinin de bilinmesi gerekmektedir.

Kanunda belirtildiği üzere, Satışa sunulmak üzere, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden işletmeye teslim edilen taşıt için ikinci el motorlu kara taşıtının adına tescilli olduğu kişi ile işletme arasında birer nüshası taraflarda kalacak şekilde en az iki nüsha taşıt teslim belgesi düzenlenmesi, Satışa sunulan ikinci el motorlu kara taşıtının üzerinde, kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde taşıta ilişkin tanıtıcı bilgilerin güncel olarak yer aldığı bir tanıtım kartı bulundurulması, İşletme tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı satışından hemen önce ekspertiz raporu alınması ve raporun bir nüshasının satış esnasında alıcıya teslim edilmesini, ekspertiz raporunun ücretinin, satış işleminin alıcıdan kaynaklanan bir nedenle gerçekleşmemesi durumunda alıcı, diğer hallerde yetki belgesine sahip işletme tarafından ödeneceğini, ekspertiz raporunun, Türk Standartları Enstitüsü tarafından belirlenen standarda göre verilen TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan işletmeler tarafından düzenlenmesi, İkinci el otomobil ve motosikletin; motor, şanzıman, tork konvertörü, diferansiyel ve elektrik sisteminin, satış tarihinden itibaren üç ay veya beş bin kilometre, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden işletmenin garantisi altında olduğunu, yine aynı yönetmelikle garanti dışında bırakılan huşular haricinde, işletmenin, garanti kapsamına giren hususları sigorta yaptırmak suretiyle karşılayabileceğini, bu parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde meydana gelen arızaların azami otuz iş günü içinde giderilmesi gerektiğini, motosikletler için bu süre azami tamir süresinin yirmi iş günü olduğunu, arızanın giderilmesine ilişkin masrafların işletmeye ait olduğunun bilinmesi gerekmektedir diyerek Üyelerinin bu konulara dikkat göstermesi gerektiği ifade etti.