NE ARAMIŞTINIZ ?
Haberler

28 Ocak 2015 - KAI-ZEN Eğitimi

23.01.2015
Değerli Üyemiz,

28 Ocak 2015 Çarşamba günü 10:00-17:00 saatleri arasında YTSO Meclis Toplantı Salonunda
“KAI-ZEN Eğitimi” eğitimi gerçekleştirilecektir.

Katılmak isteyen üyelerimizin aşağıda bulunan başvuru formunu doldurmaları önemle rica olunur.

Saygılarımızla,

EĞİTİM PROGRAMI Hakkında: Küreselleşme ile sertleşen rekabet ortamında, kalite odaklı çalışma ve yaratıcılığın giderek öne çıkması, yöneticilik ve Liderlik fonksiyonlarında belirgin değişimlerin gündeme gelmesine neden olmaktadır. JAPON mucizesinin altında yatan en önemli unsurların başında Sıfır Hata, JIT. ve Kai-Zen (Sürekli İyileştirme) yaklaşımı gelmektedir. Yönetimler artık KAI-ZEN SÜREKLİ İYİLEŞTİRME-GELİŞTİRME ile birlikte ele alınmak zorundadır. KaiZen, Japonca’da, Kai: Değişim, Zen: İyi, kelimelerinin birleşmesi ile, "yavaş ve emin adımlarla Sürekli iyileştirme" anlamına gelen iyileştirme felsefesidir. Bu felsefeye göre, "her geçen gün, bir önceki günden daha iyi olması için sürekli çaba sarf edilmelidir". Japonya da bir yöneticiye; “uğraştığın öncelikli işin nedir” diye sorulduğunda “en önemli işim KAIZEN dir” demiştir… Verimlilik, Gelişme için bireylerin, firmaların hatta devlet yönetiminin üzerinde önemle durması gereken konudur. Yöneticilerin yapması gerekli olan bireysel ve örgütsel değişimlerin ve yapılması gereken çalışmaların tartışılacağı bir seminer.

EĞİTİMİN AMACI: TKY. Toplam (Bütünsel – Topyekün) Kalite Yönetiminin en temel faaliyeti olan Proses, ürün, hizmet gibi en temel faaliyetlerde SÜREKLİ İYİLEŞTİRME & GELİŞMEYİ amaçlayan Japon felsefesini incelemek ve bu felsefe için gerekli TKY. kavramlarını tanıtmak, öğretmektir,
Bu programla katılımcılara kalite kavramları ve tarihsel perspektif kapsamında Kai-Zen felsefesinin tanıtımı yapılacak ve sürekli geliştirme ile ilgili yöntem ve teknikler uygulamalı olarak işlenecektir. TKY. Faaliyetlerine başlamış veya başlayacak firma yöneticilerine/katılımcılara bilgi aktararak gelişmeye ışık tutmaktır.

EĞİTİM İçeriği:
    Kalite bilinci, Japon mucizesi,
    Terimler ve Kavramlar,
    Kalite kavramı; değişen kavramlar ve tarihsel perspektif
    TQM. Toplam Kalite Yönetimi,
    Belirsizliğin yönetimi ve KaiZen felsefesi
    Mu (Muri, Mura, Muda,)
    7 Savurganlık unsuru,
    Sorun çözme ve 7 temel araç,
    İnovasyon ve bazı yaratıcılık araçları
    Kai-Zen Felsefesi, Sürekli İyileştirme,
    KAI-ZEN Türleri, Kobetsu KAI-ZEN de 10 Adım,
    Kai-Zen ve Yenilik, Arasındaki Farklar,
    Değişim, Şirket Kültürünün Değişimi,
    Sürekli Gelişmede Hiyerarşi,
    Örnek çalışmalar, Sorular-Cevaplar,

EĞİTMEN: Vehbi UÇAL