20-21 Nisan 2010 - "Kalite İyileştirme & Problem Çözme Teknikleri" Eğitimi
Odamızca 20-21 Nisan 2010 tarihleri arasında, 09.30-17.00 saatleri arasında “Kalite İyileştirme ve Problem Çözme Teknikleri” Eğitimi gerçekleştirilecektir. Odamız üyelerine ücretsiz olarak sağlanacak eğitim programına katılmak isteyen firma temsilcilerinin aşağıda bulunan formu en geç 19 Nisan 2010 Pazartesi günü 17.00’ye kadar göndermeleri gerekmektedir.
Eğitim Süresi: 2 Gün
Eğitim Uzmanı: O. Vehbi UÇAL
Programın Amacı:
Organizasyonlarda sürekli olarak iyiye gitmenin temel kurallarından biri “iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi” ve “problemlerin çözülmesidir”. Çözümleme için belli bir sistematik içinde faaliyetler yapılmalı ve belli araçlar (teknikler) kullanılarak sürekli uygulanmalıdır. Böylece süreçlerin yapısında zamana bağlı olarak iyileşmeler görülebilir.
Katılımcıları, işletmelerde sürekli olan geçici önlemlerle tedavi edilmeye çalışılan kronik problemleri çözebilmek için, gerekli olan sistematiği ve teknikleri kullanabilir hale getirmek ve etkin bir ekip çalışmasının nasıl yapılacağını göstermektir.
Kimler Katılmalı?
Organizasyonların üst ve orta kademe yöneticileri, Kalite müdürleri ve mühendisleri, Kalite Kontrol elemanları, teknik elemanlar, operatörler, Kalite İyileştirme Çemberlerinde veya iyileştirme ekiplerinde uygulamalarını yürütmekte, ISO 9001, ISO-TS 16949 projelerinde görevli kişiler.
Kurs materyalleri:
PPTX sunusu, eğitim sonunda verilen eğitim katılımcı notları, sertifika
ISO 9004- 4 standart kılavuzuna uygun olarak hazırlanan eğitim içeriği:
• Kalite, TKY ve Müşteri kavramları,
• Sürekli iyileştirme, Kai-zen, sıfır hata,
• Veri toplama, Tally diyag. veri analizi, İstatistik,
• Süreçlerin (process) Kontrolü,
• Kıyaslama, Beyin fırtınası,
• Sebep-Sonuç diyagramı,
• Akış şeması, ağaç şeması, Nitel özellikler, Değişken özellikler
• Kontrol (control chart) diyagramları, (x-R, p, up, c, u,)
• Normal Dağılım, Histogram,
• Pareto analizi,
• Korelasyon (ilişkilendirme- serpilme) diyagramı,
• Gruplandırma.